România ar trebui să caute şi alte pieţe pentru export pentru a compensa scăderea consumului în ţările dezvoltate partenere şi ar putea să se orienteze spre Est, inclusiv Rusia, consideră economistul-şef al BRD-Groupe Societe Generale, Florian Libocor.
“Nu cred că este sănătos pentru o economie, mai ales emergentă, să fie ancorată din punct de vedere al exporturilor de o singură piaţă şi chiar şi de acea piaţă majoritar. Tocmai fiindcă după aceea apar discuţii de vulnerabilitate. Dacă acea piaţă se contractă, ei vor rezista, sunt mult mai puternici ca noi, dar nu vor mai absorbi ceea ce noi producem şi încercăm să le vindem. Astfel, părerea mea este că ar fi bine ca România să diversifice atât pieţele pe care îşi trimite exporturile sau produsele pe care le exportă", a afirmat Libocor la un seminar, citat de Mediafax.
El a mai arătat că ,în momentul de faţă, avem două sau trei produse importante pe care le exportăm . Iar cel mai bun exemplu este Dacia Renault, care fiind un produs middle level a avut succes în Germania, dar şi în Rusia.
Totodată, el a menţionat că piaţa din Est nu ar trebui ignorată în căutarea unor noi pieţe de desfacere.
"Întrebarea ar fi de ce Polonia poate să facă business cu Rusia, de ce Germania poate să facă business cu piaţa Rusiei, de ce alte state pot face business cu Rusia, şi România nu poate. Nu cred că piaţa din Est ar trebui ignorată. Dimpotrivă, ar trebui mult mai mult exploatată. ", a explicat economistul-şef al BRD-Groupe Societe Generale.
Florian Libocor a mai spus că piaţa din Rusia este una cu cu cele mai mari resurse şi este o piaţă puţin sofisticată în care produsele româneşti, medii ca şi tehnologie inclusă ar avea un mare succes, Dusterul fiind un exemplu. “Apoi, trebuie să diversificăm produsele, nu putem să ne bazăm mereu pe una, două, trei produse”, a subliniat economistul-şef al BRD-Groupe Soc