Alegerile locale şi parlamentare bat la uşă. În iunie vom vota primarii şi consilierii locali. În toamnă vom merge la urne pentru a alege parlamentarii. În an electoral, consultanţii politici devin mai importanţi decât in restul timpului. Iată cum arată piaţa consultanţei politice în martie 2012:
Cu câteva excepţii, piaţa este segmentată pe bază de partizanat politic si este marcata de actori care activeaza in aceasta industrie de mai bine de 10 ani. PDL merge cu firma Kensington a lui Răzvan Săndulescu şi Cătălin Dumitru. Cei doi i-au oferit premierului Emil Boc servicii de comunicare in ultima parte a mandatului de premier.
Dar, în jurul PDL şi UNPR mai gravitează Sebastian Lăzaroiu, Valeriu Turcan, care tocmai a demisionat de la Preşedinţie pentru a se implica în campanie. Turcan si Lăzaroiu se învârt de mult in jurul PDL, oferindu-si expertiza catre acest partid.
Tot în jurul gruparii politice prezidenţiale gravitează şi Dan Andronic, noul patron al Evenimentului Zilei, fost consultant al lui Adrian Năstase şi Călin Popescu Tăriceanu. dar şi fostul consilier al lui Mircea Geoana, Cozmin Guşă. Deşi nu este consultant politic de meserie, Felix Tătaru este şi el legat strâns de PDL, după ce s-a ocupat de partea de advertising a campaniilor lui Traian Basescu si a unor campanii PDL din 2008 (de ex. Campania pentru alegerea la Primaria Iaşi a lui Dumitru Oprea).
La PSD, Dan Sultănescu va conduce strategia de comunicare la nivel central a partidului. Bogdan Teodorescu, asociat cu Dan Sultănescu, fost consultant al lui Adrian Nastase în campania din 2004, este posibil să aiba şi el un cuvânt de spus în aceasta campanie. Alături de Teodorescu, asociat este şi Petru Berteanu, astazi manager online la RTV-ul lui Sebastian Ghita. În jurul PSD este şi Marius Pieleanu, care va face cercetarea sociologică pentru acest partid.
Deşi au fost la un mo