România a redeschis, marţi, emisiunea de obligaţiuni lansată pe piaţa americană la 31 ianuarie, şi a atras fonduri de 750 de milioane de dolari, cu un cupon de 6,75% şi un randament în scădere cu 0,425 puncte procentuale, la 6,45%.Emisiunea a fost suprasubscrisă de peste patru ori, valoarea totală a ofertelor depuse de investitori fiind de 3,2 miliarde de dolari.
"Încrederea investitorilor în măsurile economice adoptate de România şi în angajamentele de continuare a politicilor sustenabile se vede din scăderea randamentului faţă de emisiunea trecută, din valoarea mare a ofertelor primite, peste nivelul altor ţări din regiune, precum şi din faptul că ne împrumutăm pe termen lung. Am redeschis emisiunea pentru că exista încă cerere pe piaţă pentru bondurile româneşti, investitorii doreau expunere pe România, astfel că am decis să profităm de oportunitatea de a ne finanţa la un cost în scădere", a declarat ministrul Finanţelor Publice, Bogdan Alexandru Drăgoi.
El a adăugat că Ministerul Finanţelor este preocupat în egală măsură de finanţarea de pe piaţa internă, unde încep să se vadă rezultatele eforturilor de a construi o curbă de randament adecvată a titlurilor de stat, cu maturităţi de la 6 luni la 15 ani şi costuri în scădere pentru stat.
"Avem succes şi în cazul finanţărilor de pe piaţa internă, unde randamentul a scăzut, săptămâna aceasta, la un minim istoric, de 5,22%, în cazul emisiunii pe şase luni. De asemenea, este de notat că am lansat emisiuni de obligaţiuni pe 15 ani, reducând presiunea existentă în anii anteriori de a «rostogoli» datoria, pentru că ne puteam împrumuta în special pe termen scurt", a afirmat ministrul Finanţelor Publice.
Lead-managerii emisiunii au fost Citibank, Deutshce Bank şi HSBC.
Obligaţiunile de pe piaţa americană au fost lansate in cadrul programului cadru de emisiuni de titluri de stat pe piaţa externă