Începutul de an 2012 a fost extrem de dinamic în comerţul local, luat prin surprindere de anunţul Metro Cash & Carry, cel mai mare jucător, cu afaceri de peste 1 mld. euro, care lansează franciza La Doi Paşi pentru magazinele tradiţionale. Mişcarea vine la scurt timp după ce Mic.ro, cel mai ambiţios proiect din retailul tradiţional, deţinut de omul de afaceri Dinu Patriciu, şi-a închis toate cele 800 de magazine şi a intrat în insolvenţă.
Ziarul Financiar a stat de vorbă cu proprietarul unui magazin La Doi Paşi, pentru a vedea de ce a luat decizia de a intra într-un astfel de business şi care sunt aşteptările legate de vânzări. Magazinul La Doi Paşi de pe Calea Moşilor, deţinut de un cercetător şi de o profesoară, s-a deschis în urmă cu circa o lună iar proprietarii vizează vânzări de 40-50 de mii de lei pe lună şi o marjă netă de profit de 2-3%.
Pe Calea Moşilor, undeva la jumătatea distanţei dintre zona Obor şi Bulevardul Dacia a apărut în urmă cu circa o lună un magazin La Doi Paşi, franciza lansată de Metro Cash & Carry, cel mai mare jucător din comerţul local, cu afaceri de peste 1 mld. euro. Magazinul cu o suprafaţă de vânzare de circa 40 mp a fost amenajat de la zero cu aproximativ 10.000 de euro, sumă ce include şi softul de gestiune, alte licenţe soft şi taxele pentru autorizaţii.
Spre deosebire de celelalte magazine La Doi Paşi care sunt transformate şi redenumite din magazine deja existente, unitatea de pe Calea Moşilor a fost construită de la zero şi lansată direct sub acest brand. Contractul de franciză este încheiat pe o perioadă de doi ani.
"Aveam spaţiul acesta şi am decis că merită să îl folosesc. Iniţial voiam să fac ceva mai simplu, un loto-cafe. Apoi am spus că ar merita să investesc într-un magazin cu produse de bază. În final am ajuns la formula actuală", spune George Popescu, proprietarul spaţiului şi al magazinului. E