Augustin Hagiu, preşedinte FORT - membră a ACPR: Ambele fenomene ar trebui tratate simultan pentru obţinerea unor rezultate optime
Dacă s-ar returna măcar o parte din acciza aferentă carburanţilor, transportatorii ar reflecta corect consumul în evidenţe
Transportul ilicit, fără licenţe şi fără documente de însoţire a mărfurilor, distruge fluxul de călători şi prejudiciază statul
Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT), membră a Alianţei Confederaţiilor Patronale din România (ACPR) a făcut în numeroase rânduri o serie de propuneri menite să combată evaziunea fiscală şi frauda din acest domeniu, însă guvernanţii le-au ignorat cu desăvârşire.
Una dintre propuneri, formulată de peste cinci ani de către transportatori, vizează returnarea accizelor aferente carburanţilor sau, cel puţin a unei părţi din acestea. "Acest lucru se poate face în felul următor: la începutul anului, transportatorul întocmeşte un raport în care menţionează numărul autovehiculelor şi consumul estimat pentru acel an. La sfârşitul anului se calculează media de consum pe toată flota de autovehicule şi se ataşează nota privind carburanţii. Documentele se depun la organele fiscale, acestea urmând ca în termen de 30 de zile să înştiinţeze transportatorul cât va primi înapoi. Chiar dacă nivelul accizei este de 40% şi ţi se returnează numai 20% tot e în regulă, pentru că există o degajare a preţurilor", a declarat pentru Curierul Naţional Augustin Hagiu.
Acesta a explicat că, în cazul în care preţul motorinei creşte, societăţile mici vor alege să alimenteze cu carburanţi de pe altă piaţă, cum ar fi Ucraina, iar statul român va pierde. "Atunci apare şi concurenţa neloială, care duce la evaziune fiscală. Dacă s-ar returna accizele transportatorii ar evidenţia în mod corect consumul şi plăţile aferente, iar acest lucru s-ar răsfrânge în mod pozitiv asura bugetului