Vanzarile ziarelor romanesti au continuat sa scada in perioada octombrie-decembrie 2011 - un trend descendent raportat inca de la inceputul anului trecut -, cifrele de vanzare fiind mai mici decat in perioada similara din 2010. Potrivit datelor furnizate de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT), pentru perioada octombrie - decembrie 2011, presa cotidiana centrala, mai ales cea quality, a inregistrat scaderi ale vanzarilor fata de aceeasi perioada a anului precedent. Pozitia de lider in categoria quality este detinuta de cotidianul Romania libera, editat de Media Gamma Publishers. Romania libera a avut, in medie, vanzari pe aparitie de 37.722 de exemplare in octombrie, in scadere fata de luna octombrie 2010, cand inregistra 40.233 de copii. In noiembrie anul trecut, Romania libera a avut, in medie, vanzari pe aparitie de 37.238 de copii, fata de 40.527 in noiembrie 2010, iar in decembrie - 36.388 de exemplare, fata de 41.986 in decembrie 2010. In topul ziarelor quality urmeaza Adevarul, editat de Adevarul Digital Media. Astfel, Adevarul a inregistrat in luna octombrie 2011 o medie de vanzari de 27.762 de exemplare, in scadere comparativ cu luna octombrie 2010, cand inregistra o medie de vanzari de 89.479 de copii. In luna noiembrie, media de vanzari a cotidianului Adevarul a fost de 24.708 exemplare, in scadere fata de aceeasi luna a anului 2010, cand afisa o medie de vanzari de 72.988 de copii. In ultima luna a anului trecut, media de vanzari a cotidianului Adevarul a fost de 26.633 de copii, comparativ cu 63.553 de copii reprezentand media de vanzari in decembrie 2010. Pe pozitia a treia in clasament urmeaza Jurnalul National, editat de trustul Intact. Astfel, in luna octombrie 2011, Jurnalul National a avut o medie de vanzari pe aparitie de 24.557 de exemplare (39.960 in octombrie 2010), pentru ca in luna urmatoare, media de vanzari sa creasca la 26.563 de exem