Raportul ANI lansează o practică periculoasă: politicienii se pot folosi de intermediari pentru beneficii. Sursa: Foto: Libertatea
Victor Ponta face semnul OK, smechereşte, într-o postare pe blogul său în care anunţă că a scăpat imaculat în raportul ANI privind aventurile sale cu lumea raliurilor. Liderul PSD devine precursorul unei noi specii: "băieţii deştepţi" ai sponsorizărilor.
S-a ascuns după deget, cu numele Keleti
Ponta spune că a scăpat basma curată, deşi ANAF şi Evenimentul zilei l-ar fi condamnat pentru nedeclararea sumelor de care a beneficiat pentru participările sale, patru ani la rând, în Campionatul Naţional de Raliuri. În realitate, EVZ l-a acuzat de un singur lucru: că s-a ascuns şmechereşte tot timpul în spatele pilotului Edwin Keleti, alături de care a tocat aproximativ 1 milion de euro.
Raportul ANI care îl absolvă complet pe Victor Ponta creează un precedent extrem de periculos – sponsorizările pe care le primesc oamenii politici pot rămâne de azi înainte ascunse marelui public. După modelul Ponta, niciun politician nu se va mai simţi obligat să menţioneze în declaraţiile de avere şi de interese sponsorizările pe care le primeşte. Raportul ANI în cazul Ponta nu închide cazul, ci dimpotrivă, abia îl deschide.
ANI a bătut câmpii cu graţie
Decizia ANI în cazul sponsorizărilor primite de echipa de raliu "Keleti-Ponta" are două concluzii: 1. Beneficiile primite de la sponsori au fost puse gratuit la dispoziţia lui Ponta de către Automedia SRL (firma lui Keleti), 2. Nu există diferenţe semnificative între veniturile realizate de familia Ponta şi modificările patrimoniale. Punctul 2 n-are legătură cu subiectul pentru că sponsorizările nu se materializau în bunuri, ci în costurile raliurilor (maşină de curse, cazare, masă, benzină, cauciucuri, mecanici, taxe de înscriere etc.).
Esenţa o reprezintă punctul 1: Automedia