În Franța, noile întregistrări de automobile s-au prăbușit. După ce scăzuseră cu 17,8% în decembrie și 20,7% în ianuarie, acestea s-au redus cu încă 20,2% în februarie.
Față de perioada similară a anului trecut, rezultatele sunt și mai proaste decât par: după 43 de zile lucrătoare în 2012, față de 41 în 2011, vânzările pe zi lucrătoare s-au redus cu 24,2%, anunță portalul de știri economice Business Insider.
Prăbușirea industriei auto franceze, subiect electoral
Producătorii francezi de automobile au suferit cel mai mult. În februarie, acțiunile PSA Peugeot Citroën au scăzut cu 29,2% iar cele Renault cu 28,5%. Anul trecut, prime à la casse, programul Rabla în varianta franceză, a stimulat vânzările până pe 31 martie 2011. CCFA (Comité des Constructeurs Français d'Automobile) se așteaptă ca prăbușirea vânzărilor să se accelereze luna viitoare. Totodată, aceasta se așteaptă ca vânzările pe întreg anul 2012 să scadă cu între 7% și 10%, estimări considerate optimiste de Business Insider, având în vedere problemele cu care economia Franței se confruntă.
Concedierile și închiderile de uzine vor fi măsuri extrem de dificil de aplicat în timpul campaniei electorale, acestea putând deveni extrem de politizate. Xavier Bertrand, ministrul Muncii, l-a avertizat pe Philippe Varin, directorul executiv al Peugeot că orice concediere de pe urma alianței cu General Motors este exclusă. Deja, în noiembrie anul trecut, Varin a fost chemat de președintele Sarkozy și sfătuit să reconsidere concedierea a 6.800 de angajați.
Citește aici mai mult despre alianța dintre cele Peugeot și General Motors
Iar concedierile vor fi și mai dificil de înfăptuit după alegeri, în cazul în care acestea vor fi câștigate de François Hollande, candidatul socialist. Anul trecut, economia Franței a pierdut 31.900 de locuri de muncă, iar șomajul a crescut l