Din cauza furturilor de fier, zeci de trenuri care leagă Ardealul şi Moldova de sudul ţării au avut întârzieri sau chiar mici accidente în apropiere de Ploieşti, unul dintre principalele noduri feroviare din țară. Un singur transformator costă 500 de lei, iar pagubele se cifrează, lunar, între 35.000 și 40.000 de lei
Cauza principală o constituie furturile din infrastructura CFR, începând de la cabluri de cupru şi transformatori până la şine de cale ferată. La Ploieşti se fură orice, iar metalul, prezent în cantităţi mari pe calea ferată, este ca aurul pentru familiile sărace de ţigani de la periferii.
Poliţiştii de la trafic feroviar ştiu cu cine se confruntă, dar, din cauza reducerilor bugetare, nu au logistica necesară pentru a acţiona eficient.
Paradoxal, cele mai mult furturi din infrastructura CFR sunt constatate la mult timp după producerea lor, de obicei cu ocazia efectuării unor revizii. Poliţiştii vin la faţa locului, constată lipsa pieselor respective şi întocmesc un dosar penal pentru furt calificat cu autor necunoscut.
Poliţiştii prahoveni de la transporturi au aproape 700 de dosare cu autor necunoscut, dintre care peste 400 înregistrate numai în anul trecut. Din acest total, doar 281 de dosare au fost soluţionate.
Pe teren cu mașinile personale
Mădălin Stroe
„Predomină furtul din infrastructura feroviară. Numai anul trecut am înregistrat 300 de dosare pentru furt din acest segment. Pe lângă acest tip de fapte ne mai confruntăm şi cu furturile de marfă din vagoanele care tranzitează Ploieştiul. Aproape 80 de asemenea fapte", ne-a declarat comisarul şef Mădălin Stroe din cadrul Poliţiei Transporturi, serviciul Prahova.
Deşi nu au maşini şi circulă cu trenul sau cu maşinile personale, poliţiştii au organizat peste 250 de acţiuni de prindere a hoţilor, 407 pânde și 5 percheziţii, toate soldându-se