În perioada 27 februarie – 5 martie, s-au efectuat înscrierile în vederea efectuării Corpului Naţional de Experţi în management educaţional. Ce presupune acest lucru, care sunt implicaţiile sale şi ce condiţii sunt impuse, aflăm de le Viorel Socol, inspector şcolar general adjunct.
Reporter: Care sunt beneficiile de care se pot bucura aceşti membri?
Viorel Socol: Confirm Legii educaţiei naţionale numărul 1/2011, pentru ocuparea unei funcţii de conducere, de formare sau de control, o persoană trebuie să fie membru al Corpului Naţional de Experţi în management educaţional. Acest Corp Naţional se înfiinţează conform metodologiei aprobate prin ordinul numărul 549 din 6 octombrie 2011 şi conform unui calendar care se va aproba odată cu metodologia.
Rep.: Ce proceduri de accedere există?
V.S.: Accederea la acest corp de control implică două etape. Prima etapă este înscrierea online, pe o aplicaţie a Ministerului, care se desfăşoară în perioada 27 februarie – 5 martie. În 6 martie se va afişa lista cuprinzând candidaţii admişi în această etapă, urmând apoi depunerea portofoliilor, conform metodologiei, în perioada 7 – 12 martie. Evaluarea acestor portofolii se va efectua în perioada 15 – 28 martie, validarea şi transmiterea rezultatelor către Minister în 29 martie şi apoi, urmează eventualele contestaţii, astfel încât, până în 20 aprilie, se poate emite Ordinul de Ministru privind înscrierea cadrelor didactice în Registrul Naţional al Experţilor în Management Educaţional. Aici ar mai fi de adăugat cei care ocupă o funcţie pentru conducere, îndrumare şi control în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean, dosarele acestora fiind înaintate la Minister pentru a fi evaluate acolo. Deci transmiterea lor se va face în perioada 13 – 14 martie. Odată constituit acest corp de experţi, se începe ocuparea funcţiilor pe bază de concurs, de la inspectori şcolari