Piaţa de bricolaj merge destul de bine, având în vedere că în prezent România este a treia piaţa din bricolaj de regiune, după Polonia şi Cehia, în funcţie de numărul de magazine. Iar în acest an numărul de magazine de bricolaj din România va creşte la 126, potrivit unui studiu al firmei poloneze de cercetare PMR Publications.
Anul trecut erau prezente în piaţă 115 unităţi de bricolaj, iar prin creşterea estimată România îşi va păstra locul trei pe piaţă de bricolaj din regiune.
Compania care s-a extins cel mai mult în ultimii doi ani în România este Dedeman, aceasta reuşind să depăşească Praktiker şi să devină lider de piaţă, se arată în raportul citat de Mediafax.
Pentru Polonia, PMR estimează creşterea numărului de magazine de la 415 anul trecut la 485, în timp ce în Cehia ritmul de creştere va fi mai lent decât în România, fiind estimat un avans de la 126 de magazine anul trecut la 133.
Polonia, cea mai mare piaţă din Europa Centrală, depăşeşte la magazine operaţionale celelalte cinci state din Europa Centrală incluse în raport luate la un loc.
Reţelele de magazine de bricolaj din Bulgaria şi Slovacia se vor extinde, de asemenea, în acest an, ajungând la 48 şi 54 de unităţi, estimează PMR. Sectorul de bricolaj din Ungaria va înregistra însă o creştere de numai un magazin, la 71 de unităţi.
Pe piaţa locală de bricolaj activează companii precum Dedeman, Praktiker, Bricostore, bauMax, Obi, Ambient, Hornbach, Mr. Bricolage şi Leroy Merlin.