Cei doi producători de maşini din România lansează la Salonul Auto de la Geneva două modele extrem de importante pentru industria auto de la noi. Chiar dacă este asamblat de Renault-Dacia în Maroc, Lodgy se bazează pe piese produse în România, în timp ce Ford B-Max, chiar dacă este compus din piese produse în mare parte în afara ţării, este asamblat la Craiova. Ce aduc nou aceste maşini?
Dacia Lodgy - spaţiu pentru toată familia
Lodgy este prima maşină Dacia gândită special pentru vestici, mari amatori de autovehicule polivalente dedicate familiei. Cu o lungime de 4.5 metri dar mai ales lată şi înaltă, Lodgy este semnificativ mai încăpătoare decât MCV-ul, ceea ce oferă celor 5-7 pasageri ai săi un spaţiu interior uriaş, cel mai bun în clasa lui pentru rândul al treilea de pasageri. Lodgy are şi un portbagaj foarte mare: 207 dm3 cu toate cele 7 locuri ocupate, 827 dm3 in configuraţia cu 5 locuri şi nu mai puţin de 2.616 dm3 în cea cu două locuri! Portbagajului i se adaugă spaţii de stocare care însumează 30 de litri, inclusiv un torpedou superior pe bord.
Lodgy însă nu are drept atu doar spaţiul. Într-adevăr, plasticele şi textilele sunt la fel de tari ca pe Sandero sau Duster, însă interiorul este îmbogăţit cu multe dotări, standard sau opţionale, după caz: satelit de comandă audio pe volan, consolă centrală cu navigaţie şi ecran tactil multimedia (doar 300 de euro!), senzori de parcare, scaune faţă încălzite, ABS şi ESP, tapiţerie de bună calitate şi elemente cromate în nivelurile superioare de echipare ş.a.m.d. Senzaţia de la interior este de spaţialitate, asamblarea este la nivelul lui Duster, dar poziţia la volan este specifică MPV-urilor, adică mai înaltă, cu vizibilitate mai bună asupra drumurilor.
Ca motorizări avem un 1.6 benzină 85 CP, dar şi nou-nouţul 1.2 litri 115 cai, cel mai puternic motor de această cilindree în segmen