Grupul IBM, un gigant în domeniul informaticii, va ajuta muzeul Luvru să îşi protejeze mai bine operele de artă, să economisească energie şi să rămână deschis tot timpul anului pentru milioanele de vizitatori care îi calcă pragul, informează MEDIAFAX, care citează AFP.
Graţie senzorilor, dispozitivelor de analiză în timp real şi a altor dispozitive conectate la internet, grupul american doreşte să ajute muzeul Luvru, cel mai frecventat din lume, să devină "mai inteligent".
"Nu este o slujbă oarecare, este o adevărată misiune", a declarat David Bartlett, vicepreşedintele IBM, supranumit "omul care murmură în urechea clădirilor" graţie pasiunii sale pentru o mai bună gestiune a imobilelor.
"Dacă asculţi o clădire şi faci acest lucru în mod holistic, constaţi că există multe posibilităţi de ameliorare. Luvrul îmi spune că există o întreagă reţea complexă de sisteme în interiorul altor sisteme", a declarat David Bartlett.
Muzeul Luvru, care a încheiat cu IBM un contract multianual, a cărui valoare nu a fost precizată, ce a fost făcut public luni de acest gigant informatic, realizează în medie 65.000 de lucrări de reparaţii sau de mentenanţă în fiecare an, în cei peste 60.000 de metri pătraţi de expoziţii permanente, care necesită uneori închiderea pentru public a anumitor săli sau galerii.
"Faptul că adăposteşte mii de opere de artă de neînlocuit, care trebuie să fie conservate în timp ce primim milioane de vizitatori, în fiecare an, reprezintă o dificultate suplimentară", afirmă directorul departamentului de mentenanţă informatică din muzeul parizian, Metin Pelit.
Ca parte a iniţiativei sale "Smarter Buildings", lansată de IBM în februarie 2010, grupul american a instalat deja programul informatic Maximo pentru a coordona operaţiunile de curăţenie, întreţinere, încălzire, iluminare şi chiar închidere automatizată a peste 2.500 de uşi d