Monovolumul B-Max, care va fi produs la fabrica de automobile din Craiova a fost prezentat astăzi în prima zi a Salonului Auto de la Geneva, dedicată doar jurnaliștilor, de Allan Mulally, președinte Ford Motor Company, și Stephen Odell, președinte Ford Europa.
Divizia europeană a Ford are mari așteptări de la modelul produs la Craiova, oficiali ai companiei anunțând recent că Ford Europa va avea pierderi estimate pe 2012 de 500-600 milioane de dolari. Cinci modele de pre-serie au fost aduse la Salonul Auto de la Geneva din acest an, două dintre acestea urmând să fie transportate la București, la lansarea oficială pentru piața românească.
Printre caracteristicile B-Max se numără integrarea montanților centrali în uși, ce oferă o deschidere de 1,5 metri pe fiecare parte a mașinii, ușile culisante dar și tehnologia SYNC de comandă și control cu activare vocală, care include sistemul Emergency Assistance. În cazul unui accident, sistemul îi ajută pe pasageri să apeleze operatorul local de servicii de urgență.
Americanii susțin că B-Max va avea cel mai mic consum dintre autoturismele din clasa sa, dar și cele mai mici emisii. B-Max echipat cu un motor un litru în trei cilindri de 120 de cai putere va avea un consum de 4,9 litri la suta de kilometri și emisii de 114g/kilometru, însă B-Max va fi disponibil și cu motor de 100 de cai putere.
În ce privește gama de motoare diesel, B-Max va fi dotat cu două tipuri de motoare. Motorul de 1,6 litri de 95 de cai putere oferă emisii CO2 de 104g/km şi consum de combustibil de 4 litri la suta de kilometri, în timp ce cel de 1,5 litri de 75 de cai putere realizează emisii de CO2 de 109g/km şi un consum de combustibil de 4,1litri la suta de kilometri.
Oficialii Ford susțin că în 2012 vor fi construite la Craiova 60.000 de autoturisme, începând din al doilea trimestru al anului. Primele Ford-uri