Consumul va continua în această primăvară trendul ascendent din ultimele patru luni, cred executivii din retail.
"Recesiunea se mai şi termină. Noi pornim la drum cu un buget optimist. Mai mult, mizăm pe deschideri de magazine în acest an şi nu am fi făcut acest lucru dacă nu credeam într-o revenire a consumului", spune Sorana Georgia, cea care conduce operaţiunile locale ale lanţului de supermarketuri Billa, cu afaceri de circa 280 mil. euro în 2010, ultimul an pentru care există informaţii financiare.
Creşterea de 10% din luna ianuarie - cea mai bună veste pentru consum din ultimii trei ani - a venit preponderent din retailul alimentar, care, ajutat de vremea geroasă, şi-a rotunjit veniturile ca de Crăciun. La polul opus, aceeaşi vreme a făcut însă să bată vântul în magazinele de haine şi cosmetice.
"Vremea a făcut ca mai multe malluri din ţară să se închidă mai devreme. Mulţi oameni nu au putut ajunge în magazine chiar dacă voiau să cumpere, iar acest lucru s-a simţit în vânzări", spune un executiv din industria de fashion.
Avansul consumului din luna ianuarie vine după alte trei luni de creşteri, însă modeste, de 2-3%. Această evoluţie vine şi pe fondul creşterii salariilor. Salariul mediu net pe economie a crescut în T4 2011 cu 8% faţă de perioada similară din 2010, ajungând la 1.517 lei (circa 360 de euro).
Consumul va continua în această primăvară trendul ascendent din ultimele patru luni, cred executivii din retail.
"Recesiunea se mai şi termină. Noi pornim la drum cu un buget optimist. Mai mult, mizăm pe deschideri de magazine în acest an şi nu am fi făcut acest lucru dacă nu credeam într-o revenire a consumului", spune Sorana Georgia, cea care conduce operaţiunile locale ale lanţului de supermarketuri Billa, cu afaceri de circa 280 mil. euro în 2010, ultimul an pentru care există informaţii financiare.