O analiză întocmită de GdS arată că vânzările de maşini noi în Oltenia au scăzut vertiginos în ultimii patru ani, iar singurele „zvâcniri“ ale pieţei auto sunt înregistrate anual prin programul „Rabla“. În ciuda acestui program şi a taxei de poluare introduse de guvern, parcul auto din Oltenia s-a învechit considerabil în ultimii ani.
Puse cap la cap, statisticile lunare ale Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) ne arată că oltenii nu mai scot bani din buzunare pentru maşini noi, aşa cum o făceau acum patru ani.
Scăderea vânzărilor de maşini noi în Oltenia s-a resimţit încă din anul 2009. În 2010, s-a înregistrat o uşoară creştere a vânzărilor de autoturisme noi autohtone şi de import în Dolj şi Olt, iar 2011 a fost anul cel mai negru din ultimii patru pentru dealerii auto.
Dacă în 2008, în judeţul Dolj se înmatriculau 5.160 de maşini noi, în Gorj - 2.630, în Mehedinţi - 1.297, în Olt - 2.474 şi în Vâlcea - 2.727, în anul următor vânzările au scăzut semnificativ, pentru că în 2009 numai 2.097 de doljeni şi-au permis un autoturism nou. În Gorj, vânzările au scăzut la 1.158, în Mehedinţi - la 676, în Olt - la 971, iar în Vâlcea la 1.222.
În următorii doi ani, în ciuda derulării programului „Rabla“, dealerii din Oltenia nu au reuşit să vândă mai multe autoturisme noi. În 2010, în Dolj, au fost vândute cu numai 96 de maşini mai mult decât în anul anterior, iar în Olt - cu 32. În Gorj, Mehedinţi şi Vâlcea, vânzările au scăzut însă uşor.
De departe cel mai prost an pentru vânzătorii de maşini noi a fost 2011, când piaţa auto s-a contractat puternic. Doljenii au cumpărat numai 1.295 de autoturisme noi, gorjenii - 529, mehedinţenii - 285, vâlcenii - 741, iar cei din Olt - 64.
De asemenea, anul 2011 a fost marcat de un record negativ de vânzări. Dacă Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Condu