Stilul vestimentar asemănător celor al vagabonzilor, numit de stilişti „Homeless Chic“, a fost criticat de mulţi, dar vedetele de la Hollywood l-au acceptat cu braţele deschise de câţiva ani.
În 2009, un fotograf amator se plimba pe străzile oraşului Ningbo din China. Acolo l-a văzut pe Xi Li Ge, un cerşetor cu o geacă lungă, pantaloni legaţi cu sfoară şi părut răvăşit. După ce a publicat imaginea pe internet, Xi Li Ge a devenit o vedetă, stilul său făcându-l neoficial cel mai dorit bărbat din China. La scurt timp, vagabondul supranumit virtual „Brother Sharp" avea să fie inspiraţia unor colecţii Dolce&Gabbana şi Vivienne Westwood.
Câteva nume de referinţă de la Hollywood, printre care gemenele Olsen, Kirsten Dunst sau Chloe Sevigny, au transformat aspectul de boschetar într-o Constituţie a modei mondiale. Site-ul „The Sartorialist", specializat în moda străzii, a început chiar să publice fotografii ale vagabonzilor americani, consideraţi exemple de „fashion icons".
Influenţele s-au văzut imediat: rochiile au început să capete găuri din ce în ce mai ciudate, blugii erau rupţi, încălţămintea părea purtată de o armată de soldaţi din al Doilea Război Mondial. Designerul Christian Lacroix a ajuns chiar la o concluzie surprinzătoare: „E îngrozitor că trebuie să o spun, dar, de cele mai multe ori, hainele atrăgătoare sunt purtate de către vagabonzi". Publicaţia „The Daily Cougar" scrie că acest stil reprezintă pe cineva care „arată ca un vagabond, dar este atrăgător în acelaşi timp". O bloggeriţă americană a descris trendul „Homeless Chic" (Vagabondul Chic) printr-o frază concludentă: „plăteşti pentru a arăta sărac".
În spatele podiumurilor de modă, „vagabonzii" cu stil îşi procură majoritatea outfiturilor din şifonierele părinţilor sau de pe rafturile cu haine vechi, uitate. „Mă uit la hainele din şifonier. Sunt un haos total. Îmi p