La începutul acestei săptămâni, timp de câteva ore, părinţii nu şi-au putut înscrie copiii la nou-înfiinţata clasă pregătitoare din cauza blocării serverului pe care funcţiona aplicaţia. Reprezentanţii Siveco, firma care a implementat aplicaţia, au dat vina pe căderile de curent, deşi se prespune că un sistem de o asemenea importanţă ar trebui să fie protejat în faţa unor banale pene de curent.
„Mecanismul a protejat la prima şi a doua întrerupere, dar nu a reuşit să facă faţă la întreruperi multiple“, a explicat Florin Ilia, vicepreşedinte Siveco România.
Nu este prima dată când un sistem informatic al unei instituţii de stat dezamăgeşte încă din primele zile de funcţionare. Cel mai recent scandal, în care apare din nou numele companiei Siveco, este cel legat de blocajul Sistemului Informatic Unic Integrat (SIUI) al Casei Naţionale a Asigurărilor de Sănătate (CNAS). Siveco a fost parte a consorţiului care a câştigat licitaţia pentru realizarea sistemului destinat să gestioneze transparent informaţiilor economice şi medicale necesare funcţionării eficiente a Sistemului Asigurărilor de Sănătate şi să elimine fraudele din sistem. Astfel, pentru a curăţa sistemul de pacienţi fictivi şi de decontări duble de reţete, statul a plătit, iniţial, 36 de milioane de euro. Suma a crescut însă din cauza îmbunătăţirilor şi a mentenanţei şi a ajuns în jurul sumei de 120 de milioane de euro, potrivit datelor vehiculate de presă.
Dezvoltarea SIUI a început în 2002 şi în toamna anului 2008 au fost semnate documentele de finalizare a fazei de construcţie. La mijlocul lui 2011 a început faza de implementare a versiunii centralizate, iar în decembrie acesta a fost pus în funcţiune. La doar câteva săptămâni după i s-a dat start, sistemul a clacat şi activitatea caselor de asigurări a fost blocată. Reprezentanţii Casei au spus atunci că vina nu o poartă nici Siveco, nic