Alico, a treia companie din piaţa asigurărilor de viaţă, caută 200 de agenţi şi manageri de vânzări printre angajaţii din bănci, companii de leasing sau firme de asigurări şi speră să-şi dubleze în câţiva ani afacerile derulate prin acest canal de distribuţie.
Compania lucrează în prezent cu 400 de agenţi de vânzări, care aduc o treime din businessul nou. Alico a raportat subscrieri de aproape 50 mil. euro în 2010, ceea ce înseamnă că agenţii intermediază în prezent afaceri de circa 16-17 mil. euro pe an.
"Avem o strategie de creştere pe termen lung, iar acum există oportunitatea de a ne creşte forţa de vânzări, pentru că băncile au anunţat disponibilizări şi multe companii de asigurări va trebui să se restructureze. Pentru că aceşti oameni au experienţă în domeniul financiar, este de aşteptat să vândă produse mai multe şi mai scumpe", afirmă Theodor Alexandrescu, directorul general al Alico.
Practic, agenţii recrutaţi îşi vor crea propria afacere şi vor primi un portofoliu de clienţi pe care să-l administreze şi să-l dezvolte. Alico le va acorda agenţilor un sprijin financiar de 40.000 de euro în primii doi ani pentru a-şi pune pe picioare businessul, iar managerii de vânzări vor primi 70.000 de euro în doi ani.
Având în vedere că la fiecare zece agenţi este nevoie de un manager care să îi coordoneze, suma totală pe care compania o va aloca noii forţe de vânzări în primii doi ani se ridică la circa 8,5 mil. euro. "Nu vom controla modul în care sunt cheltuiţi aceşti bani de către agentul sau managerul care îi primeşte", spune şeful Alico.
El afirmă că după primii doi ani agenţii pot ajunge să câştige aceşti bani din exploatarea propriului portofoliu şi spune că Alico are agenţi care câştigă mai mult de 20.000 de euro pe an din vânzările pe care le generează. Asigurătorul are circa 750.000 de clienţi şi deţine al doilea cel mai mar