Conform mai multor clasamente, finanţatorul echipei Steaua şi fosta asistentă de la emisiunea „Un show păcătos“ sunt cele mai vizibile personaje din presă.
Topul apariţiilor din presă este condus, în fiecare lună, de personaje precum Gigi Becali, Bianca Drăguşanu sau Dan Diaconescu. Becali ocupă prima poziţie de patru luni, potrivit mediaTrust, agenţie care monitorizează 400 de titluri tipărite ce se găsesc pe tarabele din România. Dacă Becali este lider la secţiunea bărbaţi, la femei, personajele care domină topul sunt Bianca Drăguşanu, Oana Zăvoranu sau Monica Gabor. Becali a strâns, în februarie, 513 apariţii în presă, în timp ce Drăguşanu a avut 93 de apariţii.
Pe de altă parte, clasamentul realizat de agenţia mediaIQ pentru revista „The Industry" vine cu o analiză mai complexă care ia în calcul 60.000 de surse online şi care o clasează pe prima poziţie pe Bianca Drăguşanu. Pe locurile imediat următoare sunt Dan Diaconescu, Andra şi Ilie Năstase. Clasamentul include doar entertaineri, iar Becali nu a fost luat în calcul.
Tabloidul - bani puţini, succes garantat
„Trăim în plină tabloidizare. De câţiva ani, modelul OTV s-a extins la televiziunile mari, iar modelul «Libertatea» s-a duplicat în «Click!» sau «Cancan». Predilecţia publicului pentru dandiaconeşti şi biănci vine şi din insuficienţa personajelor zise serioase de pe scena publică românească", comentează Iulian Comănescu, analist media. El dă vina pe profitabilitatea tabloidului. „E drept că, în lipsa conţinutului tabloid, ziarele zise quality nu fac decât să toace aceleaşi ştiri şi mai ales pseudo-ştiri bifate deja de televiziuni şi de site-uri cu o zi înainte, ceea ce e o pornire sinucigaşă", crede analistul media.
Cititorii sunt bombardaţi cu pseudoevenimente şi pseudovedete şi din cauza banilor puţini alocaţi producţiei. „În zona tabloidă, conţinutul se încropeşte dint