"Nu suntem in principiu impotriva cresterii salariilor bugetarilor, dar nu putem incuraja o eventuala incalcare a Legii Responsabilitatii Fiscal Bugetare" (LRFB), a declarat pentru HotNews.ro Ionut Dumitru, presedintele Consiliului Fiscal. Potrivit articolului 9 din legea in cauza, nu se pot promova acte normative cu mai puţin de 180 de zile înainte de expirarea mandatului Guvernului, în conformitate cu art. 110 alin. (1) din Constituţia României, republicată, care conduc la creşterea cheltuielilor de personal sau a pensiilor în sectorul bugetar. Mai mult, prin Legea salarizarii personalului bugetar, Statul e obligat sa se incadreze intr-un plafon de 7,88% al cheltuielilor de personal in PIB. Si atunci, de unde banii si despre ce sume discutam?
Conform legii salarizarii, se pot stabili majorari salariale anuale (in conditiile respectarii Legii Responsabilitatii, adica nu cu mai putin de 6 luni inainte de alegeri), astfel incat ponderea in produsul intern brut prognozat a cheltuielilor de personal aferente personalului din sectorul bugetar sa se reduca progresiv, de la 9,40% in anul 2009 la 8,70% in anul 2010, la 8,16% in anul 2011, la 7,88% in anul 2012, la 7,58% in anul 2013, la 7,34% in anul 2014 si la 7,00% in anul 2015 si in anii urmatori.
In prezent, potrivit calculelor HotNews.ro, cheltuielile de personal (extrapoland datele din executia bugetara) sunt la circa 7,4% din PIB-ul estimat pentru 2012. Spatiul de manvra este destul de mic, iar reducerea cu 3-5 puncte procentuale a contributiilor la CAS il face si mai mic.Valentin Lazea, economistul sef al BNR: Ori majorare salarii, ori reducere CAS. Ca economist, prefer a doua varianta
Economistul-şef al BNR, Valentin Lazea, a declarat că, un masura in care vor exista rezultate financiare bune în primele luni din 2012, se va pune problema fie a majorării cu câteva procente a salariilor, f