Au venit analizele la cinci mostre: am găsit carne macră şi piept de pui crud cu sare în ele. Un expert explică: apeşi cu degetul şi apa musteşte în muşchiul din galantar. Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
Campania "Secretul cărnii injectate", lansată de Evenimentul zilei, a ajuns în faza analizelor de laborator. Reprezentanţi importanţi ai industriei alimentare din România au mărturisit pentru EVZ că marea majoritate a produselor semipreparate şi chiar carnea crudă sunt "maturate" prin injectare, un procedeu mecanic prin care se adaugă apă, sare şi aditivi. Scopul: produsele atârnă mai greu la cântar şi îşi păstrează aspectul comercial mai mult timp. Rezultatul: producătorii dintr-un foc din diferenţa de greutate.
Preţ umflat cu 30% dintr-un foc
În România, de ani de zile practica injectării a rămas ascunsă cumpărătorilor. În Marea Britanie, un scandal similar din 2007 a dus la obligarea marilor reţele să eticheteze carnea: "curată" sau "dopată". Clienţii cumpără în cunoştinţă de cauză. Acelaşi lucru se întâmplă în Germania. La noi au început să apară producători care fac din "neinjectarea cărnii" un instrument de marketing. E un fel de-a spune clienţilor că marfa lor este mai bună decât a celorlalţi.
"Prin injectare, cărnii îi creşte volumul şi randamentul, deoarece injectarea se face cu tot felul de aditivi care determină carnea să reţină apa. Totul se face pentru câştig. Câştigul minim prin injectare, este de 30%", explică Radu Furdui, directorul de la Lorialba.
Controalele sunt sporadice
Adrian Rădulescu, fost secretar de stat în Ministerul Agriculturii, susţine că a cerut etichetarea preparatelor din carne, dar că, până în 2016, aceasta este o cerinţă facultativă în Uniunea Europeană. Din 2016, etichetele cantitative, cu procentele fiecărui ingredient în parte, vor deveni obligatorii în cadrul Uniun