Piața bunurilor de folosință îndelungată din România nu și-a încetinit recuperarea, în ultimul trimestru al anului crescând cu 15,6% față de T4 2010. De la an la an piața a crescut cu 12,8%, însumând 1,4 miliarde de euro.
Trimestrul al patrulea a fost unul pozitiv pentru mai multe sectoare: două dintre ele au avut creșteri de peste 20% (echipamente de birou și IT) și alte două (electrocasnice mici și telecom) s-au apropiat de aceeași cifră. Sectoarele foto, electronice și electrocasnice mari au avut de asemenea un trimestru bun, înregistrând o creștere în jur de 10%. În timp ce IT a fost marele câștigător al anului cu o creștere de 25.5% față de 2010. În general 2011 a fost un an de revenire pentru toate sectoarele.
Așadar, în ultimul trimestru al anului 2011, piața de imprimante si multifuncționale și-a continuat trendul ascendent. Atingând valoarea de 10 milioane euro, sectorul înregistrează o creștere de 33.4% față de aceeași perioadă a anului 2010. La începutul anului 2011 vorbeam despre o stare de așteptare și de prudență, în special în zona business-to-business. În T4 2011 se observă o menținere a atitudinii de precauție, însă totodată și o dezmorțire a bugetelor pentru achiziționarea echipamentelor de birou. Preferințele au rămas în același segment, al produselor multifuncționale laser. Echipamentele laser prezintă un număr de avantaje față de cele cu jet de cerneală. Viteza de tipărire este constantă, indiferent de complexitatea imaginii tipărite, și, deși investiția inițială în echipament este mai mare, costul consumabilelor este mai mic. Inkjet-urile sunt cele mai răspândite în rândul utilizatorilor casnici. Motivele acestei răspândiri sunt volumul necesar de imprimare nu foarte mare și prețul de achiziție mult mai scăzut al unei astfel de imprimante. Deși ne aflăm într-un context economico-social încă instabil, piața de imprimante și multi