Foto: Liviu Sova / Agerpres Grupul clienţilor nemulţumiţi a obţinut o primă victorie împotriva BCR, a anunţat avocatul Gheorghe Piperea (foto). „Tribunalul Bucureşti ne-a admis în parte acţiunea formulată de grupul de clienţi BCR, în dosarul nr. 51316/3/2010. Comisionul de administrare şi cel de monitorizare a riscului, prezent doar în contractele de nevoi personale, au fost declarate abuzive”, a mai adăugat Piperea. În schimb, reprezentanţii BCR sunt de cu totul o altă părere. Aceştia au precizat că „decizia instanţei a confirmat mai presus de orice legitimitatea clauzelor de calcul al dobanzilor”.
În ceea ce priveşte cele două comisioane în care instanţa a dat dreptate grupului de clienţi reprezentat de Piperea, BCR a anunţat că va face recurs. „Referitor la decizia instanţei privind comisioanele de risc şi de administrare a creditelor, BCR va face recurs la Curtea de Apel, întrucât apreciem că fiecare judecator este îndreptăţit la propria opinie, iar majoritatea covârşitoare a deciziilor judecătoreşti anterioare au dat câştig de cauză băncii pe speţe asemănătoare”, se arată într-un material remis de Direcţia de comunicare.
Comisioanele - problemă
„Cele două comisioane care dau bătaie de cap clienţilor au fost declarate nule, banca fiind obligată să le înlăture din contract şi să emită un nou grafic de rambursare din care să le elimine”, a spus avocatul Gheorghe Piperea. Acesta a mai adăugat că BCR a fost obligată de Tribunalul Bucureşti să restituie toate sumele încasate cu acest titlu, de la semnarea contractului până la momentul executării hotărârii.
În plus, BCR a fost obligată să achite cheltuielile de judecată ocazionate de acest proces, în valoare de 70.000 de euro. „Din graficele de rambursare rezultă că cei mai mulţi dintre debitorii-reclamanţi aveau de achitat un minim de 50 de euro lunar – cu excepţia c