Dacia şi Ford au lansat, la Geneva, primele monovolume \"româneşti\" – Lodgy, respectiv, B-Max.
1 /.
Vremurile în care lansările automobilelor Dacia la marile saloane internaţionale se petreceau într-o discreţie aproape jignitoare au apus. Succesul comercial fulminant şi de foarte puţini anticipat a remodelat definitiv felul în care este percepută marca românească.
Prezentarea monovolumului Lodgy a adunat, ieri, la standul Dacia de la Salonul auto de la Geneva o armată pestriţă de ziarişti şi oameni din industrie. Afluenţa publicului a fost la cote similare oricărei alte lansări organizate la actuala ediţie a evenimentului.
MULTIMEDIA VIDEO evz.roVezi mai multe Salonul auto de la Geneva. LANSARE FORD B MAX VIDEO evz.roVezi mai multe Salonul auto de la Geneva. LANSARE DACIA LODGY
La mică distanţă de "parcela" Dacia, Ford a prezentat, la rândul său, un model dedicat familiştilor, mult mai compactul B-Max.
"Mult spaţiu la preţ atractiv" versus soluţii inovatoare
Cele două vehicule cu conexiuni româneşti (Lodgy, un model Dacia fabricat în Maroc, şi B-Max, maşina care va fi produsă de Ford la Craiova) sunt similare, dar cum nu se poate mai diferite. Chiar dacă vine cu multe premiere pentru o gama Dacia, Lodgy rămâne loial devizei producătorului de la Piteşti: "mult spaţiu la un preţ atractiv". B-Max, pe de altă parte, mizează din plin pe design, soluţii inovatoare şi tehnologie de ultimă generaţie.
În luna iunie, monovolumul Dacia (4,5 metri lungime şi 1,68 metri înălţime, până la şapte locuri) va fi lansat comercial în România cu un preţ minim de 9.500 de euro (inclusiv TVA). B-Max (4,06 metri lungime, 1,59 metri înălţime, cinci locuri) va putea fi comandat din 22 martie – dată la care vom afla şi cât va costa.
Sursele noastre ne-au indicat că versiunea de bază va fi poziţionată sub 14.