Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate poate verifica dacă, în momentul în care pacientul internat a cumpărat anumite medicamente, la solicitarea doctorilor, acestea existau în stocul unităţii medicale sau dacă apar în fişa bolnavului, pentru decontările pe caz rezolvat. Pentru a întreprinde controale, asiguratul trebuie să facă o sesizare scrisă la CAS Dolj.
Nu de puţine ori persoanele internate în spital s-au plâns de faptul că au fost nevoite să cumpere de la medicamentele elementare până la faşă sau mănuşi medicale. Motivul cel mai des invocat de personalul sanitar este lipsa de fonduri pentru achiziţionarea anumitor tipuri de medicamente sau echipamente medicale ori faptul că acestea nu se mai găsesc în stocul spitalului. Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate vine însă cu o soluţie care ar putea face ca numărul unor astfel de cazuri să scadă: poate verifica dacă, în momentul în care pacientul internat a cumpărat anumite medicamente, la solicitarea doctorilor, acestea existau în stocul unităţii medicale sau dacă ele apar în fişa bolnavului, pentru decontările pe caz rezolvat.
Reprezentanţii CAS Dolj susţin că, pe lângă controalele care se fac lunar şi care vizează modul de derulare a programelor naţionale de sănătate, se pot face şi astfel de verificări inopinate, însă doar în baza unor sesizări scrise, „pentru că nu poţi să verifici toate anonimele“. Cei de la Casă spun că au nevoie de datele personale ale asiguratului care face reclamaţia, pentru a-l găsi în baza de date pe programul în care este încadrat şi pentru a verifica exact ce servicii medicale a primit sau de ce medicamente a beneficiat. „Casa dă bani către spitale, dar nu poate impune, spre exemplu, ce medicamente să se achiziţioneze. De aceea, oamenii care au fost internaţi şi au observat nereguli se pot adresa în scris la CAS, iar în această bază se pot face controale inopinate. P