Până acum România era în lumea auto ţara de unde a început revoluţia low-cost. Din 2012, la Craiova şi Mioveni se vor produce automobile din ce în ce mai avansate tehnologic.
Modelul Dacia Lodgy, lansat ieri la Geneva, în Elveţia, are o miză mult mai mare decât se estimase iniţial, fiind un model pe platforma căruia urmează a fi proiectate modele precum Logan 2, Sandero facelift sau Duster facelift. Ce are nou Lodgy? Viitoarele modele Dacia ar putea împrumuta noul sistem multimedia cu navigaţie, noul motor lansat sau partea frontală proiectată în premieră pentru a reduce impactul asupra pietonilor în eventualitatea unui accident.
La Craiova, Ford se pregăteşte să demareze în forţă producţia lui B-Max, care va fi cel mai avansat model asamblat vreodată în România, de la conceptul de caroserie fără stâlp central la motorul supraalimentat de 1,0 litri în trei cilindri disponibil inclusiv cu transmisie automată sau tehnologiile de siguranţă activă precum "citirea" indicatoarelor rutiere sau de menţinere a benzii de rulare.
Ce impact are implementarea noilor tehnologii la uzinele din România? Dacă în prezent discutăm de un impact de 1,5 miliarde de euro asupra României, reprezentând producţia B-Max şi exporturile de piese către Maroc pentru Lodgy, de anul viitor ponderea exporturilor Dacia şi Ford în total ar putea creşte spre 15% faţă de 8% în prezent, datorită exporturilor de modele mai avansate tehnologic decât cele actuale, şi implicit cu un preţ mai ridicat.
Ce spun şefii Ford şi Renault
Potrivit declaraţiilor lui Joerg Beyer, directorul de produs pentru B-Max, producţia în primele 12 luni ar putea depăşi pragul de 100.000 de unităţi, având în vedere feedbackul primit pe reţelele se socializare Facebook sau Twitter.
Odată cu lansarea lui Lodgy, Dacia a făcut cel mai mare salt de până acum între un model nou şi cele actuale. @N