Problema masurarii audientelor TV este "o problema a industriei", care trebuie rezolvata in interiorul asociatiilor de profil si care "priveste in primul rand proprietarii de media (...) si pe urma este problema agentiilor de media (...). Nu cred ca este vreun client care sa spuna: mie-mi convin date de audienta corupte - nu in sensul financiar, ci defecte", spune Teddy Dumitrescu, CEO Publicis, intr-o discutie in studioul HotNews.ro. Discutia a atins si subiectul masurarii audientelor diverselor media, in conditiile in care creste numarul celor nemultumiti de felul cum sunt masurate, in prezent, audientele TV. HotNews.ro a tratat subiectul inca din ianuarie, cerind explicatii oficiale de la ARMA. De atunci, problema noilor audiente a fost ridicata de mai multe voci din piata.
Vezi intalnirea online dintre Teddy Dumitrescu si cititorii HotNews.roInterviul integral acordat de Teddy Dumitrescu in studioul HotNews.ro va fi publicat in scurt timp Teddy Dumitrescu, CEO Publicis - discutia despre masurarea audientelor:
Seful Publicis despre masurarea audientelor - ideile pe scurt:
"Cred ca in Romania televiziunea este in continuare singurul mediu in care un client sa poata sa spuna "OK, uite, am pus mai multe GRP-uri (gross rating point / puncte de audienta - "moneda de schimb" in achizitia de spatiu publicitar TV - n.r.), vad o oarecare corelare cu vanzarile. Stiu din studiu cat vand eu, cat vand cei doi concurenti ai mei... stiu cate GRP-uri pun ei, cate GRP-uri pun eu (...) Si in momentul in care faci corectii, cand pui bani mai multi, cand optimizezi mixul, se vede destul de direct si de rapid in vanzari. (...)""Una e sa masori audientele, altceva e sa poti sa stabilesti o corelatie intre publicitate si vanzari - doua lucruri complet diferite. La radio, inca nimeni nu stie sa spuna daca e mai bine sa pui opt spoturi sau 12 spotur