Pentru ei, ieşitul la cumpărături este o misiune pe care trebuie s-o ducă la bun sfârşit cât mai repede. Pentru ele însă este adesea un eveniment social şi un mod plăcut de a petrece timpul liber.
Când vine vorba de colindat mallurile sau supermarketurile, diferenţa între sexe este cu atât mai vizibilă. Când pleacă la cumpărături, bărbaţii sunt ca teleghidaţi: ştiu exact ce produs caută, unde îl găsesc, aşa că-l iau de pe raft şi-l bagă în traistă fără să mai piardă timpul cu detaliile. Femeile, pe de altă parte, fac din shopping un adevărat eveniment social, pentru ele fiind un mod plăcut de-a se pune la curent cu noutăţile şi de-a petrece timpul cu prietenele.
Concluziile de mai sus aparţin canadianului Jim Foster, şeful agenţiei de consultanţă în vânzări Clulow&Associates, care a analizat sute de ore de înregistrări video realizate în magazine importante din SUA şi Canada.
„Soldatul" şi „artista"
Jim Foster spune că bărbaţii abordează cumpărăturile ca pe o misiune ce trebuie îndeplinită cât mai repede. „Bărbaţii primesc însărcinarea. Localizează produsul, plătesc şi părăsesc incinta în cea mai mare viteză, dacă se poate fără niciun fel de contact cu personalul magazinului. Misiune îndeplinită!", descrie Foster pe clulowassociates.com modul în care se comportă domnii când ies la târguială.
În general, bărbaţii fac cumpărături singuri, adaugă specialistul. Foarte rar compară preţurile, nu-i interesează culoarea şi nu le pasă dacă produsul e la ofertă. Câteodată, reprezentanţii sexului tare sunt atenţi la calitate, dar numai atunci când îşi cumpără scule. Ele, în schimb, au o manieră mult mai elaborată de a face cumpărături, concluzionează şeful de la Clulow&Associates, după ore îndelungate de studiu video.
„Femeilor le place să-şi ia prietenele prin magazine. Analizează oferta în cele mai mici detalii. Preţul,