Dacia a lansat Lodgy, primul monovolum din istoria sa. Pe lîngă raportul preţ/spaţiu imbatabil, MPV-ul (Multi Purpose Vehicle) vine cu un design robust, fără pic de emoţie, dar cu opţiuni si tehnologii nemaivăzute pe Dacia.
Tipic românesc, conferinţa de presă în cadrul căreia Lodgy a văzut lumina blitzurilor a început cu peste 15 minute întîrziere. Timp suficient însă pentru ca jurnaliştii din toate colţurile lumii să înceapă să-şi dea cu părerea despre noul model "low-cost". "E mare!", "E mai mare ca în poze!", a spus un francez. "Mi se pare sau e aproape cît un Opel Zafira", a murmurat mai în spate un neamţ. "Sînt curios dacă va costa sub 10.000 de euro", a comentat şi un ceh, fără a-şi reprima un zîmbet. Iar "bîrfele" s-au transformat în ştire.
Minutele s-au scurs şi punctul culminant a sosit pe nesimţite. Dacia Lodgy a fost prezentată de însuşi preşedintele director general al Renault, Carlos Ghosn, care a intrat în scenă dansînd pe acordurile a 7 muzicanţi care s-au dat jos din MPV-ul românesc cu tot cu instrumente (contrabas, saxofon, chitară).
După trecerea în revistă a modelului şi a ambiţiilor Renault-Dacia, Ghosn a lansat ştirea-bombă: preţul de pornire al Daciei Lodgy este de 9.500 de euro, TVA inclus (de la 9.900 de euro, pentru pieţele occidentale). Şi s-a făcut linişte la stand! Pe feţele jurnaliştilor, dar şi a reprezentanţilor unora dintre concurenţi, s-a putut citi surpriza, aprecierea, însă şi o urmă de teamă.
Cum e Lodgy în realitate
Cel de-al 7-lea element al gamei Dacia surprinde, aşa cum "bîrfeau" şi jurnaliştii străini, prin mărime. Design-ul părţii frontale este plăcut, chiar inovator, noul calandru, blocurile optice de mari dimensiuni şi flancurile înalte, ce accentuează pasajelor roţilor, creînd un ansamblu unitar, parcă dintr-o altă eră, aflată la ani lumină de bătrîna "Berlină", Solenza şi chiar Logan. Nici