Societăţile cu până la 10 angajaţi reprezintă peste 60 la sută din piaţa transporturilor de marfă
Principala cauză este legată de subfinanţarea afacerilor pe fondul suprafiscalizării
Confederaţia Naţională Rutieră cere returnarea unui procent din acciza plătită de transportatorii licenţiaţi pentru carburantul utilizat
Ce mai mare parte a firmelor de transport rutier de marfă, firmele mici, cu până la 10 angajaţi, au mult de suferit din cauza săptămânilor cu viscol, zăpezi şi drumuri închise, plus staţionarea zile în şir în vămi pe fondul măsurilor luate de autorităţi în vederea combaterii evaziunii fiscale.
Problemele transportatorilor nu se opresc însă aici, aceştia întâmpinând greutăţi şi din cauza suprafiscalizării şi a presiunii la care sunt supuşi de către companiile multinaţionale, marile reţele logistice sau lanţurile de hypermarket-uri.
"Zona cea mai afectată este cea a companiilor mici de transport marfă, cu până la 10 angajaţi, aceasta corespunzând unui procent de peste 60% din piaţa transporturilor. Cauza principală însă este cea legată de subfinanţarea afacerilor de transport pe fondul problemelor financiare acumulate în ultimii ani, subfinanţare cauzată în principal de suprafiscalizare; presiunea la care sunt supuse de către companiile multinaţionale, marile reţele logistice, lanţurile de hypermarket-uri etc.; lipsa unor măsuri operaţional sectoriale (precum returnarea unui procent din acciza la carburanţi, plata TVA la încasare); încasarea greoaie a sumelor aferente serviciilor prestate; concurenţa neloială şi dumping-ul", a comunicat ieri Confederaţia Naţională Rutieră (CNR).
Au de încasat peste 35 mil. euro, majoritatea debitorilor fiind case de expediţie intrate în insolvenţă
În plus, mai mult de trei sferturi dintre sumele pe care le au de încasat şi care se ridică la peste 35 mil. euro, pro