Ford B Max • La Salonul Auto de la Geneva, in premiera pentru Romania, au fost prezentate doua automobile care vor avea un impact direct asupra economiei locale • Cel mai important este noul B-Max, monovolumul Ford de clasa mica ce va fi produs incepand cu aceasta luna la Craiova, iar al doilea este Dacia Lodgy
In premiera pentru Romania, in cadrul unui Salon Auto International, au fost prezentate doua automobile care vor avea un impact direct asupra economiei locale, care vor contribui la cresterea PIB-ului si a exporturilor cu peste 1,5 miliarde de euro. Cel mai important este noul B-Max, monovolumul Ford de clasa mica ce va fi produs incepand cu aceasta luna la Craiova, iar al doilea este Dacia Lodgy. Desi acesta din urma nu este produs la Mioveni, ci in Tanger, la Maroc, aproximativ 20% din componentele lui vor proveni de la furnizori de componente din Romania, in conditiile in care 70% din ele sunt comune cu platforma Logan. Mai bine de jumatate din componentele noului model Dacia Lodgy, produs in uzinele Renault-Nissan din Tanger, vor proveni din afara Marocului, in special partile mecanice, potrivit declaratiilor anterioare ale oficialilor Renault. Circa 40% din piesele componente ale noului model Dacia Lodgy vor fi fabricate local, restul de 60% provenind din Spania, Romania si Franta, "exact in aceasta ordine", potrivit oficialilor Renault. Partile mecanice vor fi importate, o buna parte fiind produse la Valladolid, uzina Renault situata in nord-vestul Spaniei, la o distanta de numai cateva sute de kilometri de portul din Tanger.
Avand in vedere ca, in 2012, Renault-Nissan va avea o capacitate de productie la Tanger, folosind o singura linie de productie, circa 30 de vehicule/ora, respectiv cel mult 170.000 de unitati pana la sfarsitul anului, "contributia furnizorilor romani de componente ar fi de cel mult 500 mil. euro, luand i