Circulaţia pe Dunăre şi, implicit, braţul Borcea se desfăşoară fără probleme, iar cotele apelor sunt în scădere. În ultimele 3 zile, potrivit Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos Galaţi, la Călăraşi, fluviul a scăzut 38 de centimetri, având, joi, o cotă de 219 centimetri. Navigatorii au fost informaţi pe 2 martie despre condiţiile în care se reia circulaţia navelor şi convoaielor fluviale în zona cuprinsă între km 1075 – şi km 375.
“Întrucât navigaţia se desfăşoară în condiţii de iarnă fără a exista în teren semnalizarea plutitoare adecvată acestei situaţii, recomandăm folosirea de către comandanţii de nave şi convoaie a hărţii electronice publicată de către A.F.D.J.-R.A. Galaţi. Totodata la plecare din port, se va depune o că navigaţia se va face pe răspunderea acestora. Căpitaniile de port pot opri navigaţia, dacă nu sunt întrunite condiţiile de siguranţă a navigaţiei în zonă”, a precizat AFDJ. Situaţia pe Dunăre, la Călăraşi a fost critic până săptămâna trecută din cauza blocurilor de gheaţă care puseseră stăpânire pe fluviu.
VEZI AICI IMAGINI CU DUNĂREA
Am ieşit din starea de alertă
Aproximativ 40 de nave şi barje au fost blocate, una dintre ele s-a scufundat, iar altele au fost în pericol să ia apă după ce podul de gheaţă de la Chiciu s-a rupt. Riscul de inundaţii nu mai există, deocamdată, însă specialiştii sunt cu ochii în patru. „Încă de la începutul săptămânii, Dunărea a scăzut la Călăraşi, aşa cum am preconizat. În acest moment putem sta liniştiţi. Vom monitoriza în permanenţă situaţia şi suntem cu ochii pe ceea ce se întâmplă în aval. Încă sunt probleme cu sloiurile de gheaţă în Serbia, Ungaria şi Austria”, a declarat Viorel Roman, director Apele Române, filiala Călăraşi.