Da, este adevărat. Economia germană a ignorat de-o manieră grosieră potenţialul femeilor. Acum, politicienii vor să impună o cotă de participare obligatorie a sexului frumos la conducerea întreprinderilor.
30% sau chiar 40% din posturile de conducere ar trebui să fie ocupate de doamne în termen de doar câţiva ani, dar Germania este la ani lumină de acest ţel. Să luăm ca exemplu concernele listate la bursă: doar 4% din poziţiile de top management aparţin femeilor, deşi acestea depăşesc deja de multă vreme bărbaţii la capitolul educaţie şi pregătire în domeniu. Şi mai ales în vremuri de criză, lipsa femeilor în structurile de vârf ale întreprinderilor înseamnă o pierdere iresponsabilă de talent. Să luăm în calcul că aproximativ jumătate din clientela germană e reprezentată de femei. Studiile arată că acele firme care au o componenţă mixtă în management se descurcă mult mai bine pe piaţă decât celelalte.
Există deja unele concerne care şi-au impus o cotă feminină de bună voie. Un pas bun, dar reformiştilor nu le ajunge ritmul şi vor acum să impună prin lege o astfel de măsură. La nivel macroeconomic, ar fi un dezastru. Imaginaţi-vă cum ar fi în industria auto, de exemplu, sau în oţelărie sau industria grea. Nimeni nu contestă faptul că există cu siguranţă femei foarte capabile în aceste domenii, dar ele sunt puţine. Condiţii egale de acces pe piaţa muncii şi remuneraţie egală pe posturi similare. Astea sunt obiectivele ce trebuie asigurate prin lege.
Pantalonii sexişti sunt sub centură (The Telegraph)
Unele glume sexiste sunt chiar amuzante. Altele sunt însă pur şi simplu ofensatoare şi nu ar trebui să ne forţăm să râdem la auzul lor doar dintr-o oarecare obligaţie impusă de societate.
Cum ar fi să găsiţi, doamnelor, dar de ce nu şi domnilor, o etichetă pe interiorul unei perechi de blugi care să detalieze instrucţiunile de