Femeile antreprenor apelează mai rar la împrumutul bancar pentru dezvoltarea afacerilor, plătesc la timp ratele şi sunt mai prudente în comparaţie cu bărbaţii, iar printre domeniile preferate de femeile cu afaceri proprii se numără comerţul şi serviciile, potrivit reprezentanţilor BCR.
"Femeile reprezintă parteneri buni pentru bănci. Au studii, educaţie, multe dintre femeile antreprenor au studii superioare, iau mai puţine credite în comparaţie cu afacerile conduse de bărbaţi, pentru că sunt mai prudente. Cele mai multe întreprinzătoare au peste 35 de ani şi au început o afacere pentru a deveni propriul stăpân şi pentru că vor venituri mai mari", a declarat, miercuri, Ramona Ivan, director executiv al direcţiei instituţii financiare din cadrul BCR.
Ea a arătat că 35% dintre IMM-urile din portofoliul BCR au în conducere femei, iar 11% sunt deţinute exclusiv de femei. Cifrele sunt apropiate celor din Europa Centrală şi de Est, unde 31-38% dintre afaceri au în conducere femei.
"Regăsim femeile în afaceri mici, de familie, pe care le deschid pentru a fi aproape de familie. Dintre afacerile gestionate de femei, 46% sunt din domeniul comerţului, iar 20% în zona de servicii - resurse umane, training, contabilitate, cosmetică şi înfrumuseţare", a declarat Melania Mirea, şeful departamentului microîntreprinderi şi PFA din BCR.
Potrivit reprezentanţilor BCR, comparativ cu femeile din Uniunea Europeană, româncele au un spirit antreprenorial mai puternic, fapt care reiese din creşterea numărului afacerilor conduse de femei, începând cu 2006, cu 12-15%.
"Mai ales în perioada de criză femeile s-au orientat spre zona de antreprenoriat, dacă au simţit nesiguranţă la locul de muncă", a spus Mirea.
Pe de altă parte, femeile nu accesează nici fonduri europene, deşi se potrivesc foarte bine profilului candidatului pentru astfel de proiecte.
"Fem