- Diverse - nr. 969 / 8 Martie, 2012 Conditia dascalului nu este deloc una usoara, in zilele noastre, cum nu a fost usoara nici in trecut. Cei care si-au asumat menirea de a educa tinerele generatii si de a asigura natiunii specialisti in diverse domenii de activitate traiesc, in fiecare an, deceptia si umilinta de a vedea cum intre promisiunile guvernantilor si realitate se casca o prapastie de netrecut. Valoarea procentuala a produsului intern brut, alocata educatiei, este, cum se stie, insuficienta, cu consecintele pe care le percepem cu totii: subfinantarea diferitelor structuri ale invatamantului, stagnarea sau blocarea unor proiecte educationale, pastrarea lefurilor profesorilor si ale personalului auxiliar din invatamant la un nivel inacceptabil etc. Nu s-au gasit, din pacate, in acesti ultimi ani, modalitatile adecvate de a asigura resurse financiare suficient de mari pentru o dezvoltare a tuturor structurilor invatamantului romanesc, incepand cu latura investitionala si de dezvoltare, pana la acordarea unor salarii decente personalului din invatamantul de toate gradele. Prost platiti, mai ales la nivelul cadrelor didactice debutante, desfasurandu-si activitatea, uneori, in conditii cu totul improprii, profesorii din Romania au cele mai mici salarii din Europa, alaturi de cei din Bulgaria, salarii care, in 2010, au fost, de altfel, si ele ciuntite. Profesia de dascal a ajuns sa fie, cum s-a mai spus, mai degraba o mucenicie, o jertfa zilnica, necesara, dar nebagata de multe ori in seama. IULIAN BOLDEA - Diverse - nr. 969 / 8 Martie, 2012 Conditia dascalului nu este deloc una usoara, in zilele noastre, cum nu a fost usoara nici in trecut. Cei care si-au asumat menirea de a educa tinerele generatii si de a asigura natiunii specialisti in diverse domenii de activitate traiesc, in fiecare an, deceptia si umilinta de a vedea cum intre promisiunile guvernantilor