Producătorul de carne de pui Avicarvil, companie deţinută de Iustin Paraschiv şi parte a grupului de firme controlat de familia Paraschiv, intenţionează să deschidă 100 de magazine de proximitate sub brandul La Provincia.
Compania va aloca 5 mil. euro pentru extinderea reţelei de magazine, prima unitate din acest lanţ fiind deja deschisă în localitatea Băbeni, judeţul Vâlcea. Următorul pas de pe agenda antreprenorului este "atacarea" pieţei din Ardeal având în vedere viitoarele deschideri de magazine ce urmează a fi făcute în judeţe precum Hunedoara, Cluj, Alba, Sibiu, Braşov şi Covasna.
"Am optat ca primul magazin din reţeaua La Provincia să fie deschis la Băbeni, Vâlcea, în regiunea fermelor de pui, pentru că acolo este kilometrul 0 al dezvoltării noastre. Avem în plan să deschidem 100 de magazine La Provincia", a explicat Iustin Paraschiv, proprietar al Avicarvil, fără să dea alte detalii în privinţa momentului la care reţeaua va ajunge la dimensiunea propusă.
Se încinge lupta dintre antreprenorii români
Dezvoltarea de reţele de retail proprii nu este o mişcare surprinzătoare din partea unui jucător din industria locală a cărnii având în vedere că în ultimii ani antreprenorii români au făcut investiţii în reţele de magazine proprii pentru a contrabalansa prezenţa marilor reţele internaţionale de retail.
Spre exemplu, Agricola Internaţional Bacău, unul dintre cei mai puternici jucători de pe piaţa cărnii de pasare, a anunţat anul trecut că va deschide până la sfârşitul anului 2013 aproximativ 100 de magazine. Şi alţi procesatori de carne precum Angst sau CrisTim oprează reţele proprii de retail.
Iustin Paraschiv estimează că va pune pe picioare proiectul din retail cu ajutorul unor investiţii de aproximativ 5 milioane de euro. Pe scurt, compania va pune la bătaie aproximativ 50.000 de euro pentru deschiderea fiecărui