Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată din România a avansat în ultimul trimestru al anului trecut cu 15,6%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit unui studiu al GfK. De la an la an piaţa a crescut cu 12,8%, însumând 1,4 mld. euro.
"Trimestrul al patrulea a fost unul pozitiv pentru mai multe sectoare: două dintre ele au avut creşteri de peste 20% (echipamente de birou şi IT) şi alte două (electrocasnice mici şi telecom) s-au apropiat de aceeaşi cifră. Sectoarele foto, electronice şi electrocasnice mari au avut de asemenea un trimestru bun, înregistrând o creştere în jur de 10%. În timp ce IT a fost marele câştigător al anului, cu o creştere de 25,5% faţă de 2010", conform raportului. În T4 din 2011, piaţa de imprimante şi multifuncţionale şi-a continuat trendul ascendent, atingând valoarea de 10 mil. euro, în creştere cu 33,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2010.
Cea mai mare creştere dintre toate sectoarele a avut-o sectorul IT, care a înregistrat o rată de creştere anuală de 25,5%, comparativ cu anul trecut, şi o rată minimă trimestrială de 23%. "Cine a fost liderul acestei performanţe? Categoria laptopurilor, bineînţeles. Cu specificaţii mai bune şi preţuri mai mici, acestea s-au aflat în topul preferinţelor consumatorilor", se arată în studiul citat. În acelaşi timp, şi tabletele înregistrează rate de creştere ridicate. Comparativ cu 2010, electrocasnicele mici au înregistrat o rată de creştere de două cifre, ajungând la 108 mil. euro în 2011. Cel de-al patrulea trimestru al lui 2011 a adus o creştere de 19,1% pe piaţa electrocasnicelor mici, faţă de acelaşi trimestru al anului trecut. Aproximativ 50% din valoarea vânzărilor de electrocasnice mici se face cu produse mai ieftine de 50 euro. "Cu acest preţ accesibil consumatorii continuă să cumpere electrocasnice mici în ciuda mediului economic instabil", explică specialiştii