In urma cu un an, Apple lansa iPad 2, iar mii de bloggeri si ziaristi din intreaga lume incepeau sa scrie necrologul companiei. Un an si cateva zeci de milioane de tablete livrate mai tarziu, Apple a lansat iPad 3, iar mii de bloggeri si ziaristi din intreaga lume au inceput, din nou, sa scrie necrologul Apple. Realist vorbind, noul iPad are toate sansele sa domine si in acest an.
Dupa lansarea de ieri, primele comentarii au aparut si au acuzat compania producatoare de lipsa de inovatie, iar zecile de milioane de utilizatori care au ales in mod constient iPad au fost clasati ca drone care cad prada unui marketing exceptional si atat. Teza criticilor este foarte simpla: an dupa an, zeci de milioane de oameni din intreaga lume aleg acelasi produs pentru ca este prezentat si vandut intr-un mod spectaculos si pentru ca este un status-symbol aproape universal. Experienta in utilizare, ecosistemul software disponibil, securitatea si constructia impecabila, par sa nu joace nici un rol in decizia de cumparare. In acelasi timp, competitia a lansat doar in ultimul an cateva zeci de modele, multe dintre ele la acelasi pret cu iPad, promovate prin campanii media cel putin la fel de spectaculoase ca cele comandate de Apple, cu rezultate in cel mai bun caz mediocre. Realitatea este ca, pana in acest moment cel putin, Apple a dominat piata printr-o calitate superioara a experientei oferite utilizatorilor, nu prin integrarea celor mai noi dotari tehnice. Dincolo de nemultumirile unei minoritati foarte tehnice, ecosistemul simplu si sigur oferit de Apple a fost perfect adaptat la dorintele si obiceiurile publicului. O aplicatie se instaleaza printr-o singura atingere, programele disponibile sunt utile sau distractive, iar utilizatorul nu trebuie sa isi bata capul cu aproape nimic. Pe de alta parte, piata de desfacere a aplicatiilor oferita de Apple a adus miliarde de eu