Google sărbătoreşte joi Ziua Internaţională a Femeii, cu un logo în care este încorporat simbolul sexului feminin în cultura europeană - simbolul Venus -, dar şi o floare.
Prima literă "g" din logoul celebrului motor de căutare online a fost înlocuită cu simbolul sexului feminin, în timp ce una dintre literele "o" a fost înlocuită cu o floare galbenă.
Printr-un click pe noul logo, se afişează pagini care fac trimitere la Ziua Internaţională a Femeii.
Ziua Internaţională a Femeii, sărbătorită pe 8 martie, a fost mai întâi expresie a luptei femeilor muncitoare pentru dobândirea unor drepturi, ulterior o sărbătoare a mamelor în ţările din fostul bloc sovietic, fiind în prezent un prilej de bucurie şi răsfăţ pentru toate femeile, care primesc flori şi diferite cadouri.
În urmă cu 101 ani, pe 19 martie 1911, a fost sărbătorită prima Zi Internaţională a Femeii, în Austria, Danemarca, Germania şi Elveţia. Peste un milion de femei şi bărbaţi au participat în această zi la manifestaţii pentru ca femeilor să li se acorde drepturi legate de muncă, dreptul la vot, educaţie şi de a deţine funcţii publice.
Anterior, în 1909, în urma unei declaraţii a Partidului Socialist din America, prima Zi Naţională a Femeii a fost sărbătorită în SUA pe 28 februarie. Femeile americane au continuat, de altfel, să marcheze această sărbătoare în ultima duminică din februarie, până în 1913.
Totodată, în 1910, la cea de-a doua Conferinţă Internaţională a Femeilor Muncitoare, care a avut loc la Copenhaga, o femeie pe nume Clara Zetkin, lidera organizaţiei femeilor din Partidul Social Democrat din Germania, a adus în discuţie ideea de a stabili o Zi Internaţională a Femeii, o sărbătoare care să fie marcată în aceeaşi zi în toate ţările, în sprijinul luptei femeilor pentru drepturile lor. Cele peste 100 de femei din 17 ţări care au participat la conferinţă, rep