În ultimii 4 ani, numărul de magazine aproape s-a dublat, de la 59 la 115 unităţi
PMR: Evoluţia din România se datorează faptului că este o piaţă în curs de dezvoltare
În ultimii patru ani, retailerii de bricolaj au continuat să se extindă în ţările din Europa Centrală. Printre cele mai atractive pieţe se află Polonia şi România. În timp ce Polonia este cea mai aglomerată piaţă din regiune, fiind lider la capitolul număr de magazine operaţionale, cu un total de 415, România a fost ţara cu cea mai mare rată de extindere a retailerilor de Do-It-Yourself (DIY), potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare poloneză PMR. În ultimii trei ani, numărul de magazine de bricolaj a crescut cu 42%, ajungând la finele anului trecut la un total de 115 magazine, faţă de 81 de magazine în 2008, se arată în raportul remis ieri redacţiei de PMR. "Polonia este liderul regiunii ca număr de magazine nou deschise anual. Totuşi, cel mai alert ritm de extindere a reţelelor de bricolaj se observă în România, unde, luând în calcul evoluţia din ultimii patru ani, numărul de astfel de magazine aproape s-a dublat, în ciuda dificultăţilor create de climatul economic", a declarat, într-un comunicat, Jaroslaw Frontczack, analist retail al PMR, unul dintre autorii studiului.
Contactat de Curierul Naţional, acesta a precizat că la finele lui 2007 în România erau 59 de magazine. Raportat la cele 115 magazine funcţionale la 31 decembrie 2011, asta înseamnă aproape o dublare a numărului de magazine de profil deschise în această perioadă. Acesta a mai spus că unul dintre avantajele României este acela că este o piaţă în curs de dezvoltare, ceea ce a făcut-o mai atractivă pentru retailerii de bricolaj internaţionali. "Retailerii internaţionali urmăresc continuu oportunităţi de extindere. Pieţele subdezvoltate sunt mai uşor de atacat. Puţini competitori şi puţine magazine