Filiala Bucuresti a Ordinului Arhitectilor din Romania cere ministrului Culturii, Kelemen Hunor, sa explice de ce a refuzat clasarea bulevardelor Kiseleff, Prezan si Aviatorilor ca monumente istorice de importanta nationala, desi Comisia Nationala a Monumentelor Istorice a votat contrariul. Arhitectii spun ca nu au primit decat o informare cu decizia ministrului, nu si o motivare a deciziei. Reprezentantii OAR sustin ca au cerut clasarea celor trei artere de circulatie pentru a le "proteja' de efectele negative ale pasajelor subterane pe care Primaria Capitalei vrea sa le construiasca in zona.
"Cererea de clasare a fost determinata de dorinta protejarii acestui ansamblu de potentialele efecte negative ale construirii unor pasaje subterane auto in zona verde, nicidecum de intentia de a bloca aprioric orice interventie; statutul legal de monument istoric nu inseamna intangibilitate, ci un grad superior de protectie. Primaria Municipiului Bucuresti isi justifica intentia construirii pasajelor subterane carosabile pe soseaua Kiseleff si pe bulevardul Aviatorilor prin nevoia asigurarii unei circulatii fluente. In realitate, pasajele sunt departe de a constitui un raspuns adecvat si contemporan la problemele centrului Bucurestiului; ele sunt distructive, anacronice si ilogice. Pasajele neaga valoarea urbanistica, arhitecturala, artistica si simbolica a acestor bulevarde, le distrug vegetatia si le submineaza functiunea de spatii publice pietonale. Soseaua Kiseleff si bulevardul Aviatorilor nu sunt simple cai de circulatie, ci artere cu o semnificatie speciala pentru capitala Romaniei", au declarat reprezentantii OAR intr-o conferinta de presa.
Intr-un comunicat de presa, Ministerul Culturii, isi motiveaza astfel decizia:
- prin clasarea ca monument istoric a Ansamblului de bulevarde s-ar produce un exces de legiferare, orice interventie - d