Arnaud Deboeuf este responsabilul pentru Programul Entry al grupului Renault, program în cadrul căruia sunt dezvoltate maşinile Dacia. Este omul care decide ce anume se întâmplă cu marca românească la nivel global, cel care ştie cu ani înainte ce modele vor apărea, dar mai ales cel care decide amănuntele legate de fiecare model Dacia. Deşi oficialul francez a lăsat mai multe întrebări fără răspuns - cum ar fi cea cu privire la data de apariţie a noului Logan - el ne-a oferit o imagine mai clară asupra a următoarelor mişcări Dacia. Iată o selecţie a răspunsurilor sale la întrebările jurnaliştilor români prezenţi la Salonul Auto de la Geneva.
Ce competitori are Dacia Lodgy?
Dacia Lodgy nu are competitor pe piaţa de maşini noi. La 4.5 metri lungime, cu un portbagaj de 827 de litri în standard, cu şapte locuri, cu motorizări şi dotări moderne, el are totuşi un preţ de pornire de 9.500 de euro. Chiar şi un Lodgy bine dotat trece cu greu de 14.000 de euro, preţ mai mic decât cel de pornire al MPV-urilor de clasă mică, în ciuda dimensiunilor sale compacte.
Competiţia principală pentru Lodgy se află pe piaţa de maşini rulate, unde există destule MPV-uri (Multi Purpose Vehicles, maşini monovolum familiale cu modularitate sporită la interior) situate în aceeaşi zonă de preţ. Lodgy contracarează cu avantajele unei maşini noi (garanţie, motorizări noi etc.)
De ce aţi optat pentru un design atât de colţuros?
Designul lui Lodgy este gândit pentru a concura maşinile MPV japoneze, care sunt preferate de către publicul care cumpără în această zonă de preţ pe piaţa second-hand. Designul său este axat pe ceea ce caută acest tip de clienţi.
De ce aţi dotat Lodgy doar cu limitator de viteză?
Nu am pus pus pilot automat pe maşină ci doar limitator de viteză pentru că acesta din urmă a fost cerut de clienţi, iar filosofia Dacia este să îşi doteze maş