Tata Motors prezintă, la Salonul auto de la Geneva, conceptul Megapixel, un monovolum asemănător Fordului B-Max făcut la Craiova. Cum nu trebuie să suporte rigorile unui model de serie, prototipul asiatic propune un pachet tehnologic mai cutezător decât mașina oltenească. Sursa: TATA
1 /.
Acesta este prototipul indian Tata Megapixel, expus, în prezent, la Salonul auto de la Geneva.
Ca și modelul de serie Ford B-Max, Megapixel se plasează în segmentul monovolum.
Exuberantul concept asiatic are numai 3,50 metri lungime, fiind, așadar, cu peste o jumătate de metru mai scurt decât mașina care va fi asamblată la Craiova.
Fără montant B, fără rame la geamuri, dar cu patru portiere glisante
Ca și B-Max-ul, Megapixel se descurcă fără montantul B. Spre deosebire de monovolumul oltenesc însă, are ambele perechi de portiere culisante.
Estetica este servită cum se cuvine de un alt element lipsă - rama geamurilor de la uși, soluție adoptată, în general, de coupe-urile sportive (și, pe vremuri, de mașinile Subaru).
Model electric cu autonomie suplimentară - la fel ca Opel Ampera
Tata Megapixel este un autoturism electric cu autonomie suplimentară oferită de un motor cu ardere internă de 0.3 litri.
Patru mici unități electrice (alimentate de un acumulator litriu-ion și care dezvoltă, împreună, 52 de cai-putere) pun fiecare în mișcare câte o roată.
Motorul cu ardere internă, care are un singur cilindru, funcționează ca un generator.
După descărcarea bateriei, micul agregat alimentat cu benzină furnizează energia necesară pentru continuarea călătoriei - o soluție tehnologică similară celei utilizate de câștigătorul distincției ”Mașina anului 2012” în Europa - Opel Ampera.
Poate merge 900 de kilometri fără oprire
Teoretic, Tata Megapixel are, în aces