- Social - nr. 970 / 9 Martie, 2012 – Interlocutor: ing. OCTAVIAN POPA, fost primar al municipiului Tarnaveni – - De la bun inceput, o precizare. Podul arcuit peste raul Tarnava Mica, din Tarnaveni, a facut obiectul unui articol publicat in numarul din 29 februarie 2012, al ziarului "Cuvantul liber” , sub semnatura lui Petru Lechintan. Nu vom face nicio referire la autor, la continutul scrierii respective, fiindca aspectele semnalate corespund situatiei date. Apelam la dumneavoastra, in calitate de fost edil-sef al municipiului Tarnaveni, si pentru ca, la vremea respectiva, ati reusit sa-i faceti o consistenta reparatie, prelungindu-i viata acelui pod cu circa 10 ani. Insa, cert este un lucru: la Tarnaveni trebuie construit un pod nou. Sa reluam datele problemei si sa incercam a sensibiliza factorii decizionali cu responsabilitati in plan social. - Sa ma raportez si eu la... inceputurile "vietii” podului peste Tarnava Mica. Urmare a modificarii statutului localitatii din oras in municipiu, Primaria Tarnaveni a preluat, in 1999, in administrare, de la Ministerul Transporturilor, tronsonul din DN 14A, in lungime de 6,4 kilometri. Tronson care traverseaza Tarnaveniul de la sud la nord. Instalata in urma alegerilor locale din 2000, administratia municipiului primeste, de la Ministerul Transporturilor, instiintarea ca podul rutier in discutie, construit in anul 1931, si-a indeplinit durata normala de functionare si, in consecinta, nu mai prezinta siguranta pentru circulatia auto de tranzit pe DN 14A, prin Tarnaveni. - In atare situatie, ce demersuri au fost intreprinse, domnule ing. Octavian Popa? - Am apelat la IPTANA Bucuresti, Institutul de proiectare al Ministerului Transporturilor, care, in baza Contractului nr. 2538/2001, face expertizarea la fata locului si concluzioneaza: podul se afla intr-o stare tehnica necorespunzatoare! - Doar la atat s-a rezumat expert