Din cele 1554 de voturi valabil exprimate ieri (20 de voturi au fost anulate), Ioan Aurel Pop a obținut 659, iar Cristina Ciumaș, 595. Astfel, Ioan Aurel Pop a devenit noul rector al Universității Babeș-Bolyai (UBB) Cluj, la finalul celei mai interesante și mai intens mediatizate campanii electorale din mediul academic autohton. O campanie care a aruncat în luptă oameni, programe, viziuni, dar și grupuri de interese universitare și politice. Într-o primă analiză, după primul tur de scrutin, am încercat să răspund la întrebarea ”în ce măsură dezbaterile de programe și viziuni universitare au contat în opțiunea alegătorilor?”. Am afirmat atunci că a fost vorba, mai degrabă, de un vot pro-Marga și anti-Marga, Cristina Ciumaș capitalizând opțiunile primei categorii, iar Ioan Aurel Pop pe cele mai multe din a doua categorie. Concluzia se baza pe lipsa de vizibilitate a Cristinei Ciumaș în dezbaterea publică (a participat la o singură confruntare directă și și aceea cu întrebări prestabilite).
În turul II, polarizarea ”pro” și ”anti” Marga a contat, de asemenea, preponderent în decizia finală. În același timp însă, se poate afirma și că dezbaterea publică a avut un rol decisiv. Și a acționat ca un factor sancționator împotriva Cristinei Ciumaș. Faptul că a obținut cele mai multe voturi în primul tur (475 din 1217 exprimate) a generat o frustrare generală printre susținătorii candidaților care au participat la dezbatere. Dar și o mobilizare pe măsură, concretizată în, lucru rar întâlnit în alegerile de orice tip, o prezență mai mare la vot în turul II, comparativ cu primul tur (în mod normal fiind de așteptat că o parte a susținătorilor care au ieșit din cursă din primul tur să nu se prezinte la al doilea tur, opțiunile lor nemairegăsindu-se în programele și oamenii rămași în competiție). Diferența, aparent mică (52,55% – Ioan Aurel Pop/ 47,45% – Cristina Ciumaș),