Veniturile Enel SpA („Enel”) în 2011 au fost de 79.514 milioane de euro, în creştere cu 6.137 milioane de euro sau 8,4% comparativ cu 2010.
Potrivit datelor companiei, această majorare a fost atribuită îndeosebi creşterii veniturilor din generare şi comerţ cu energie şi combustibili, precum şi a veniturilor mai mari din vânzarea electricităţii către consumatorii finali pe pieţele libere din străinătate.
În plus, veniturile din 2011 includ câştigurile (totalizând 429 milioane euro) din vânzarea unui număr de participaţii şi din reevaluarea la valoarea justă a activelor şi datoriilor anumitor companii a căror stare privind cerinţele de control s-a modificat ca urmare a tranzacţiilor din acea perioadă.
De asemenea, EBITDA a fost de 17.717 milioane de euro, o creştere de 237 milioane de euro sau 1,4% faţă de 2010. În plus faţă de impactul pozitiv al câştigurilor din cedări şi reevaluările la valoarea justă specificate anterior, creşterea reflectă îmbunătăţirea performanţei Diviziilor Vânzări, Infrastructură şi Reţele şi cea de Energie Regenerabilă, compensate doar parţial prin declinurile marjelor diviziilor Generare şi Managementul Energiei şi Diviziile din Iberia şi America Latină.
Ultimul declin a reflectat şi vânzarea la finele anului 2010 a activelor de transmitere a distribuţiei gazului natural şi electricităţii în Spania şi recunoaşterii în 2011 a impozitului pe capitalul propriu în Columbia. ”Mediul economic slăbit în economiile mature în care operăm va persista, cel puţin în prima parte a lui 2012, deşi acesta ar trebui să arate semne de revenire începând cu 2013. În contrast, creșterea înregistrată deja în ţările emergente în 2011 se așteaptă a fi una continuă”, a declarat Fulvio Conti,directorul general executiv al Enel.
Potrivit acestuia, acesta este scenariul în care va opera Grupul Enel în următorii cinci ani, perioadă în c