Pentru scepticii care se întrebau dacă va reuşi Amalia să-şi păstreze influenţa în business şi după divorţul de Ilie Năstase, răspunsul s-ar putea să fie neaşteptat
«Evident că mulţi mă cunosc datorită lui Ilie. Dar dintotdeauna am crezut despre mine că pot mai mult, că pot să fiu şi altceva decât soţia cuiva», spunea într-o discuţie anterioară Amalia Năstase. O afirmaţie a priori la vremea ei - nu apăruse anunţul despărţirii -, confirmată acum de planurile şi cifrele afacerii începute de Amalia pe cont propriu. Agenţia de PR şi organizare de evenimente Eventures, pe care a înfiinţat-o în noiembrie 2008, după ce căderea băncilor din America prevestea deja criza ce avea să vină, a ajuns la o cifră de afaceri de 1,8 milioane de euro. E mult? E puțin? Dacă ținem cont de faptul că afacerile cumulate ale primelor 15 agenţii de relaţii publice din ţară - care, de altfel, reprezintă 80% din piaţă -, ajung la 20-25 de milioane de euro, e mult. Iar Amalia mai are un motiv de mulțumire: firma ei nu a dus lipsă de clienţi. Dimpotrivă: „Avem un portofoliu de vreo 20 de clienţi care şi «pe necriză» ar fi foarte invidiat“. Secretul: „Pentru noi, criza este un modus vivendi. Nu ştim cum este fără criză“, comentează Amalia Năstase, care nu crede în sinceritatea celor care spun că nu sunt afectaţi de contextul economic general - „cine zice că n-a simţit criza e de pe altă planetă“.
Fireşte, mai ales agenţiile de relaţii publice nu aveau cum să scape neatinse de recesiune - bugetele de comunicare au fost primele tăiate de pe listele de investiţii ale companiilor, implicit s-au redus şi fee-urile agenţiilor -, dar violenţa undei de şoc depinde de structura fiecărui business în parte.
Diferenţa între Eventures şi agenţiile concurente stă în modul de abordare al clienţilor - fără inerţia caracteristică unei structuri multinaţionale. „Ideea e să fii un butic de idei