Dacă în februarie 2012 a evoluat în rolul Dona Elvira din „Don Giovanni“ de Mozart la Covent Garden, sezonul londonez al mezzosopranei Ruxandra Donose se va încheia în decembrie cu o serie de apariţii în rolul titular din „Carmen“ de Bizet, la English Opera.
Nu este o exagerare a vorbi despre un sezon londonez al Ruxandrei Donose, deoarece în toamnă ea va evolua şi în rolul titular din „Ora spaniolă" de Ravel, la Barbican Center.
A petrece o seară la Opera regală Covent Garden este un privilegiu, iar atunci când bucuria este dublată de o remarcabilă prezenţă românească din distribuţie, ea devine cu atât mai mare. Evoluţiile sopranei Angela Gheorghiu sau ale balerinei Alina Cojocaru pe această scenă au beneficiat de o mediatizare considerabilă, dar ele nu sunt singulare, de-a lungul unui sezon apărând şi alţi români pe afişele de la Covent Garden.
Intrând pentru prima oară în acest teatru, am văzut cu surprindere că accesul spre casele de bilete se face printr-un foarte popular spaţiu - unul dintre locurile preferate de întâlnire ale tineretului din Londra, din care nu lipsesc momentele de muzică live cu un om şi o chitară, care întotdeauna sună foarte bine şi adună un public foarte participativ. Odată intrat în teatru, te învăluie atmosfera dominată de catifea purpurie şi stucaturi aurii, senzaţia că respiri într-un spaţiu al istoriei muzicii.
Un public eterogen
Totuşi, în sală întâlneşti un public foarte divers, lumea fiind îmbrăcată foarte diferit, de la persoane în jeanşi, până la doamne în rochii (aproape) lungi. Această diversitate o întâlneşti fie că stai la locurile în picioare din spatele celor de 200 de lire sau de la balconul 3, fie că stai în fotoliile de orchestră sau în lojele cele mai bune. Vezi lume îmbrăcată în pulover şi pantaloni, care în pauză îşi ia o îngheţată la cutie, sau lume elegantă care petre