Confortul şoferilor pe autostrăzile noi este afectat de inaugurări parţiale, tronsoanele lipsă sau segmente de autostradă care nu leagă nimic. Anul viitor, când va fi inaugurată Autostrada Nădlac-Sibiu, vor lipsi 100 de kilometri.
Disputele juridice interminabile între Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi constructori, absenţa coordonării între proiectele diferitor tronsoane de autostradă, ignorarea nevoilor de trafic ale şoferilor, deciziile strategice de urgentare a lucrărilor pe anumite segmente, fără nici o legătură cu cererea de transport, micşorează utilitatea noilor autostrăzi pentru şoferi.
De anul viitor se va putea circula pe autostradă între Sibiu şi Nădlac, promitea, cu puţin timp înainte de a părăsi Ministerul Transporturilor, fostul şef al acestuia, Anca Boagiu. Deocamdată, însă, nu se cunosc constructorii a 100 de kilometri din cei 300 de kilometri ai acestei autostrăzi.
Timişoara-Deva, un tronson da, două ba
Dacă segmentele Nădlac-Arad-Timişoara şi Deva-Sibiu nu au probleme, parcurgerea distanţei de 150 kilometri dintre Timişoara şi Deva se va face de anul viitor, combinat, pe drumuri judeţene, drumuri naţionale şi pe cei 40 de kilometri ce vor fi definitivaţi. Cu începere din vara anului trecut, CNADNR se judecă cu firma Tehnologica Radion în cazul licitaţiei de construire a lotului 2 din sectorul Timişoara- Lugoj. Acum trei săptămâni, CNADNR a decis anularea licitaţiei, iar Tehnologica Radion a contestat anularea la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC). Firma în cauză a fost descalificată de către CNADNR la licitaţia din primăvara anului trecut, iar aceasta, nemulţumită, s-a adresat Curţii de Apel Bucureşti şi CNSC. Ambele instituţii i-au dat dreptate, obligând compania de stat să reevalueze oferta Tehnologica Radion, însă CNADNR a preferat să anuleze licita